Hoe kun je opvallen op een beurs?

Hoe kun je opvallen op een beurs?

De dag van de beurs breekt aan. Je bent zeer benieuwd wat deze beurs jullie bedrijf zal opleveren. De voorbereiding voor deze dag heeft behoorlijk wat tijd, geld en energie gekost. Het resultaat mag er dan ook zijn: jullie stand ziet er fantastisch uit! Opgetogen begin je aan de beursdag. Toch blijkt jullie prachtige stand niet zoveel mensen te trekken als je had gedacht. Het rendement ligt een stuk lager dan je had gehoopt. Veel beursbezoekers lopen door het gangpad, in een razend tempo maken zij een inschatting van de verschillende stands en concluderen dat er nauwelijks urgentie bestaat om ergens in gesprek te gaan. Je stand wordt goed bezocht door alle bestaande relaties, maar hoe kom je in gesprek met nieuwe klanten?

Zo kom je in gesprek met nieuwe klanten

Wij helpen je om in gesprek te komen met nieuwe klanten. Samen bedenken we een opvallende actie die aansluit op jullie verhaal en product. Deze actie prikkelt, maakt nieuwsgierig, trekt de aandacht en verlaagt tegelijkertijd de drempel voor bezoekers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een live demonstratie of een meeslepend spel. Ook bieden wij tekenaars die de essentie van jullie product of jullie beste tips vastleggen in beeld. Beursbezoekers zien al vanaf een afstand dat er op jullie stand wat te beleven valt, hun nieuwsgierigheid brengt hen in beweging. Al snel is het eerste contact gelegd en willen ze meer weten over jullie aanbod.

Bekijk onze oplossingen

Onze oplossingen

Beursquiz - speel een quiz op je beursstand

Beursquiz

Iedereen wil winnen

Vanaf een afstand ziet iedere bezoeker dat er op jullie stand wat te beleven valt. Met een kennisquiz brengen we jullie dienst of product onder de aandacht. Vooraf denken we mee over prikkelende vragen en we bieden een presentator plus digitaal quizsysteem.

Training standbemanning

Training standbemanning

Draai de beste beurs ooit

In één dagdeel zetten we je standbemanning op scherp: hoe draai je samen de beste beurs ooit? In deze training is veel aandacht voor jullie specifieke situatie. In een opbouwende sfeer schakelt iedereen gelijk op aanspreken, verhaal, vragen, call-to-action en opvolging.

null

Wandverslag

Prikkelt de nieuwsgierigheid

Met het Wandverslag komt u gemakkelijk in gesprek met beursbezoekers. Onze kunstenaars vragen voorbijgangers naar de belangrijkste innovatie in uw branche. De antwoorden worden getekend op een groot paneel in uw stand.

Bezoek creatiefverslag.nl
Demonstratie op je beursstand

Demonstratie

Presentatie op je stand

Ervaren marktlui weten dat je doorlopend je waar moet aanprijzen, dat geldt ook op een vakbeurs. Onze beurspresentatrice brengt doorlopend jouw product of dienst onder de aandacht. Vooraf ontwikkelen we samen een effectief script.

Innovatietour over de beursvloer

Innovatietours

Rondleidingen vanaf jouw stand

Beursbezoekers zoeken inspiratie en nieuwigheden, in de praktijk zijn die pareltjes goed verborgen op de beursvloer. Help je eigen relaties en prospects door ze mee te nemen op een innovatietour. De tour begint en eindigt op jullie stand.

Videoreportage - opvallen op de beurs

Videoreporter

Nieuwsitem vanaf de beursvloer

De vakbeurs is een nieuwswaardig moment voor jouw branche, maak daar gebruik van. Wij maken een korte videoreportage van de eerste beursdag, zo’n filmpje wordt goed bekeken en je kunt er direct je eigen verhaal in kwijt.

Case
*****

'Wij hebben alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de organisatie. Het directieteam bepaalde vooraf kernwaarden en de medewerkers bedachten hoe zij daar zelf aan kunnen bijdragen. Aaaaha! heeft ons geholpen met de bijeenkomsten en de werkvormen. In vijf rondes gingen onze medewerkers met elkaar in gesprek in kleine groepjes. In iedere ronde wisselden de groepjes naar een volgende tafel en een volgende kernwaarde. Aan één van de tafels werd bijvoorbeeld besproken wat je zelf kunt veranderen om klantgerichter te werken, aan een andere tafel ging het over samenwerken. Alle oplossingen kregen een plek op het tafelkleed, op die manier konden volgende groepen er op verder bouwen. Aan elke tafel zat een directielid als gespreksleider. Een illustrator vertaalde de oplossingen ter plekke in tekeningen, dat gaf een nog helderder beeld. Vooraf werd een filmpje gemaakt waarin collega’s uit de organisatie per kernwaarde vertellen waarom zij die belangrijk vinden. Dat filmpje werd aan de start van de bijeenkomst vertoond. Na afloop heeft het management ervoor gezorgd dat zoveel mogelijk actiepunten uit de sessies zijn gerealiseerd. De eenvoudige opzet had een groots effect. Medewerkers voelen zich betrokken en er zijn veel zinvolle verbeteringen doorgevoerd.'

Jolanda van der Stel - BOALBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Tip!

Brainstormsessie

We komen graag bij u langs. Niet voor een verkooppraatje, maar voor een inhoudelijke brainstorm. We verbinden onze ervaring en creativiteit aan uw uitdaging. Zo’n afspraak verplicht u tot niets.

Plan een afspraak

Het evenement dat niemand wil missen

Leestip! ‘Het evenement dat niemand wil missen – hoe organiseer je dat?’
Bestel het boek of bezoek de website.

Bezoek de website