Case - Duurzaamheidstours op de Zwembadbranche Dag

Het liefst zouden we elke bezoeker persoonlijk verwelkomen

De jaarlijkse ZwembadBranche Dag is dé beurs voor professionals die werkzaam zijn in de zwembranche. Zo’n 1.000 bezoekers vinden er alles op hun vakgebied. De organisatoren, Susanne Post en Raymond Leever, spannen zich in voor een ijzersterk programma: ‘We willen het de moeite waard maken voor onze bezoekers, daarom vullen we de beursvloer aan met workshops en met entertainment.’

Een bezoek aan de ZwembadBranche Dag start met een hartelijke ontvangst. Een vrolijke actrice in een kleurrijke jurk maakt contact en geeft iedere bezoeker het gevoel dat zijn komst op prijs wordt gesteld.

Susanne Post: ‘Het liefste zouden we iedereen zelf persoonlijk welkom heten. Een warme ontvangst vinden we belangrijk, daarmee zet je direct de toon voor het beursbezoek. Dat geldt ook voor het entertainment dat we inzetten: van complimentenmeisje tot foto-act. Met Aaaaha! Bureau voor live communicatie zorgen we iedere editie voor een verrassende ontvangst en entertainment op de beursvloer. Zij bieden de juiste mensen, met de vibe die we graag overbrengen. Bovendien organiseren zij de flight tours, korte rondleidingen over de beursvloer.’

Eventcase ZwembadBranche Dag - organisator Susanne Post

Duurzaamheidstours

Aan het begin van de beursvloer staat de check-in balie van de flight tours. Een piloot (acteur) vraagt op welk tijdstip je mee wil op een korte rondleiding over de beursvloer. Susanne: ‘De flight tours zijn al sinds 2017 een vaste waarde. Die rondleidingen door acteurs zorgen voor extra reuring op de beursvloer en het wordt op een leuke manier gedaan. De meeste standhouders vinden het prachtig wanneer er een tourgroep met bezoekers langskomt op hun stand. Dit jaar hebben we er duurzaamheidstours van gemaakt om in te spelen op de energiecrisis.’

Blijven verrassen

Susanne en Raymond steken iedere editie veel aandacht in het samenstellen van een verrassend programma. Susanne: ‘We willen graag dat onze bezoekers elk jaar terugkomen. Om dat voor elkaar te krijgen moeten we wel écht wat bieden: een diverse en goedgevulde beursvloer én een aantrekkelijk workshop-programma. Verrassende acts en uitstekende catering zorgen ervoor dat het naast een informatieve dag ook een leuk uitje is. Bovendien willen we iedere editie onze bezoekers verrassen. We willen voorkomen dat we elk jaar een vast draaiboek afdraaien, dan mis je de kans om er echt iets leuks van te maken.’

Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt organisaties, bureaus en locaties bij het samenstellen van ijzersterke programma’s.

Event Case – ZwembadBranche Dag

Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt organisatoren met programma-advies en programma-invulling.

Hier lees je de ervaring van Susanne Post / ZwembadBranche.

 

Maak van je beurs een belevenis – tips

beurs innovatietours

Innovatietours

Tours over de beursvloer

Wij organiseren innovatietours over de beursvloer, met goed voorbereide gidsen en draadloze koptelefoons.

Innovatietours
Netwerk act - Perfect Match!

Perfect Match!

Netwerkact

Perfect Match! brengt bezoekers in gesprek met exposanten, zij brengen activiteiten onder de aandacht.

Perfect Match!
Inspiratiewand op je beursstand

Inspiratiewand

Prikkelt de nieuwsgierigheid

Onze kunstenaars vragen beursbezoekers welke oplossingen zij zoeken op de beursvloer.

Inspiratiewand
Tip!

Brainstorm online

We denken graag met je mee!
In een vrijblijvende, gratis brainstorm (videocall) helpen we je direct aan een aantal concrete ideeën.

Plan een online brainstorm

Het evenement dat niemand wil missen

Leestip! ‘Het evenement dat niemand wil missen – hoe organiseer je dat?’
Veel praktische inzichten en tips, waar je direct mee aan de slag kunt.

Bestel het boek