Topsprekers - wrapup congres

Topsprekers

Topsprekers leveren een waardevolle bijdrage aan het evenement dat je organiseert. Zij zijn in staat om jouw onderwerp tot leven te brengen en ze inspireren jouw deelnemers. Bij voorkeur programmeer je alleen de allerbeste sprekers die je zelf hebt meegemaakt. Op deze pagina heeft Erik Peekel -één van de meest gevraagde dagvoorzitters- zijn selectie topsprekers op een rij gezet. Het is een verzameling van de beste professionele sprekers die hij aan het werk zag, gerangschikt op onderwerp.

Avontuur

André KuipersAndré bracht meer dan 200 dagen door in de ruimte. Met aanstekelijk plezier vertelt hij over zijn missies. Prachtige beelden illustreren zijn meeslepende verhaal.
Arjan ErkelArjan werd 607 dagen gegijzeld door Russische rebellen in Dagestan. Hoe ga jij om met situaties waar je helemaal geen grip op hebt?
Melvin RedekerMelvin vertelt over zijn bergexpedities. Op welke wijze realiseert hij zijn plannen en hoe werkt hij samen binnen zijn team.

Besturen

Jan-Peter BalkenendeEx-premier Balkenende gaat met veel enthousiasme in gesprek met zijn publiek. Na een paar anecdotes uit zijn periode als premier, kunnen de deelnemers vragen stellen rond het thema. Jan-Peter schrijft die vragen op en verwerkt zijn antwoorden tot een boeiend betoog.

Creativiteit

Daan RoosegaardeDaan is een kunstenaar die de omgeving naar zijn hand zet met technologie. Zijn kunstwerken reageren op mensen. Hij vertelt met aanstekelijk enthousiasme over zijn projecten.
Erwin SteijlenErwin is media-composer, hij maakt muziek, ondermeer voor commercials en bedrijfsfilms. Erwin laat je de kracht van muziek ervaren in zijn keynote. In zijn verhaal deelt hij veel voorbeelden en hij laat je beleven hoe een audiotrack tot stand komt.

Debat

Roderik van GriekenRoderik is directeur van het Nederlands Debat Instituut. Hij grijpt het thema van jouw evenement aan voor een debat, waarbij hij de deelnemers opdeelt in twee tegenovergestelde partijen.
Sharon KroesSharon was wereldkampioen debatteren. Hij gaat in debat met de zaal. Ondertussen demonstreert hij verschillende technieken waarmee je iedereen aan je kant kunt krijgen.

Digitalisering

Steven van BelleghemSteven spreekt over de invloed van digitalisering op het contact met klanten. Efficiency zorgt voor steeds meer digitalisering, maar klanten zoeken intermenselijk contact.
Peter HinssenPeter laat zien wat de impact is van technologie op het leven. Hoe moeten organisaties zich aanpassen om relevant te blijven?
Menno LantingMenno laat zien hoe mensen met elkaar samenwerken in het netwerktijdperk. Hij vertelt hoe organisaties zich aanpassen aan een veranderende wereld.
Jim StolzeJim weet alles over de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI). Hij presenteert bevlogen en met humor en interactie. Op een toegankelijke manier neemt hij je mee op ontdekkingsreis.

Doorzetten

Jamie AndrewNa een rampzalige bergexpeditie verloor deze Schot beide armen en benen. Jamie blijft zijn dromen omzetten in actie. Zijn revalidatie is een pittig proces, met protheses is hij inmiddels weer aan het klimmen.

Duurzaamheid

Helga van LeurDeze weerkundige laat zien wat de invloed van klimaatverandering is.
Thomas RauDeze architect benadrukt de schaarste van grondstoffen. Goede ontwerpers bedenken vooraf hoe de materialen kunnen worden hergebruikt.

Economie

Mathijs BoumanMathijs is journalist en econoom. Hij presenteert economische ontwikkelingen op een enthousiaste en toegankelijke manier.

Etiquette

Henrik de GrootHenrik was chef protocol van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Hij geeft inzicht in etiquette en protocol met vermakelijke anecdotes.
Jan Jaap van WeeringJan Jaap weet hoe het heurt. Met veel plezier gaat hij daarover in gesprek met zijn publiek. Hij geeft praktisch advies over omgangsvormen en vertelt bovendien graag over de meest bijzondere etiquetteregels.

Filosofie

Bas HaringBas is volksfilosoof, hij maakt filosofie en wetenschap toegankelijk voor jan en alleman. Zijn onbevangen blik werpt hij graag op elk denkbaar onderwerp.
Lammert Kamphuis De grote denkers die ons zijn voorgegaan kunnen je helpen om vooruitgang te boeken, voor jezelf en voor je organisatie. Lammert heeft een inspirerend, interactief verhaal.
Maxim FebruariMaxim zoekt de verdieping en heeft een enorm talent om je aan het denken te zetten en je bij zijn verhaal te betrekken. Bijvoorbeeld over de toepassing van big data en AI.

Gastvrijheid

Milo BerlijnMilo bezoekt je organisatie als undercover klant. Zijn observaties presenteert hij met veel humor aan je collega’s. Hij geeft direct handige tips om de gastvrijheid en klantgerichtheid te verbeteren.
Robert GuijtRobert laat zien hoe je gastvrijheid doorvoert in je organisatie. Hij was zakelijk directeur van Koninklijk Theater Carré en het DeLaMar Theater. Daar ontdekte hij de Hostmanship-methode.

Geluk

Hans BeckerProfessor Becker transformeerde de verzorgingshuizen van Humanitas door ‘menselijk geluk’ centraal te stellen. Dat leidde tot indrukwekkende en bijzondere verbeteringen. Zijn inspirerende lessen zijn overal toe te passen.

Historisch perspectief

Herman PleijProfessor Pleij vertelt gepassioneerd en met veel humor. Deze historicus schuift ook regelmatig aan bij De Wereld Draait Door. Hij past zijn verhaal aan op het onderwerp van je bijeenkomst.

Humor

Gregor BakZittend achter de vleugel vertelt Gregor zijn verhaal over de kracht van muziek. Deelnemers raden bekende reclametunes. Tot slot heeft Gregor een lied geschreven voor jullie organisatie.
Rob Urgert en Joep van DeudekomRob en Joep bieden ondermeer een quiz over succesvolle mensen. De deelnemers in de zaal beantwoorden allerlei vragen om erachter te komen wat de sleutel is tot (nog meer) succes.
Tom SligtingTom neemt deel aan het programma, zijn observaties verwerkt hij tot comedy. Op een onvergetelijke manier vat hij het evenement samen.
Paul SmitPaul is filosoof en cabaretier. Hij verzorgt een humorvolle lezing gebaseerd op neurowetenschappelijke inzichten. Het gaat ondermeer over gedragsbeïnvloeding.
Prof. Flip van der WalDeze zogeheten professor wordt serieus aangekondigd, al snel blijkt hij een komiek te zijn. Flip schrijft zijn betoog met PowerPoint op basis van de input die je vooraf aanlevert.

Innovatie

Martijn AslanderMensen bedenken slimme oplossingen en die verspreiden zich razendsnel via internet. Martijn laat zien wat de invloed is van een nieuwe generatie die opgroeit met technologie.
Lucien EngelenLucien past de nieuwste technologieën toe in de zorg. Hij vertelt over de vooruitgang die hij daarmee boekt.
Vincent EvertsVincent heeft een passie voor innovatie en gadgets. Hij rijdt rond in elektrische auto’s en test 3D brillen. Uit eerste hand vertelt hij met veel enthousiasme welke nieuwigheden eraan komen en wat voor impact dat zal hebben.

Invloed

Jaap BressersJaap Bressers laat je ervaren hoe jij op jouw eigen plek het verschil kunt maken. Een verhaal over de impact van het klein gebaar en medemenselijkheid.
Jeanne BakkerJeanne Bakker leert je hoe je om moet gaan met irritante mensen, bijvoorbeeld in je team. Jeanne brengt veel herkenbare situaties tot leven, met humor. Hoe tem je deze draken?

Klant centraal

Paul MoersDeze marketeer en retaildeskundige verdiept zich in organisaties die succes hebben door goed naar klanten te luisteren. Paul is een prettige verteller met veel pakkende voorbeelden.

Leiderschap

Jan van SettenJan zet de deelnemers aan het denken over hun rol als leider. Hoe kun je anderen in je organisatie meekrijgen?
Ben TiggelaarBen bestudeerde de belangrijkste management literatuur. Hij presenteert grote inzichten op een heel toegankelijke en onderhoudende manier.

Luisteren

Corine JansenAls Chief Listening Officer luisterde Corine naar patiënten van het Radboud UMC. Een aantal wensen zette zij om in nieuwe oplossingen.

Marketing

Jos BurgersOp een bijzonder onderhoudende manier deelt Jos bruikbare inzichten. Hij spreekt over onderscheidend vermogen, de klant centraal stellen en nooit-korting-geven.
Cor HospesCor schrijft en spreekt over contentmarketing en online marketing. Hij laat zien hoe organisaties kunnen zorgen voor verhalen die het waard zijn om te delen.
Henry RobbenHoe kun je ervoor zorgen dat iedereen weet wanneer ze jou moeten bellen… en niemand anders? Henry Robben is marketingprofessor op Nyenrode. Hij zet zijn publiek aan het denken over hun onderscheidend vermogen. Hoe kun je anderen daarvan overtuigen?
Karen RommeKaren laat zien dat goede marketing geen groot budget vereist. Haar verhaal gaat over het belang van een duidelijke positionering, netwerken en de kansen van social media.
Guido ThysGuido laat zien hoe je als organisatie waarde kunt toevoegen voor je klanten. Hij gaat op een heel prettige manier de dialoog aan met zijn deelnemers.
Wouter de VriesWouter vertelt over het belang van onderscheidend vermogen. Hij geeft veel voorbeelden van succesvolle dienstenmarketing.

Misdaad

John van den HeuvelJohn is misdaadjournalist. Hij geeft een kijkje achter de schermen van de onderwereld.

Onderhandelen

George van HoutemDe auteur van De dirty tricks van het onderhandelen. George gebruikt voorbeelden en oefeningen om deelnemers de fijne kneepjes van het onderhandelen bij te brengen.

Ondernemen

Hennie van der MostHennie vertelt graag over zijn ondernemerschap. Hij zag kansen, die verder niemand zag. Een niet gebruikte kerncentrale veranderde hij bijvoorbeeld in een succesvol attractiepark. Hennie heeft een unieke, nuchtere manier van vertellen.
Michiel MullerMichiel is ondermeer oprichter van Tango pompstations en Route Mobiel pechhulp. Hij vertelt graag over zijn avonturen als ondernemer, daarbij deelt hij zijn inzichten.
Ronnie OvergoorRonnie is een gedreven media ondernemer. Met aanstekelijk plezier deelt hij zijn ondernemerslessen. Hij laat zien wat voor kansen internet biedt.
Boris Veldhuijzen van ZantenBoris heeft een aantal internetbedrijven opgericht. Hij vertelt over zijn belevenissen en hij geeft inzicht in de werkwijze van startups.

Overtuigen

Pacelle van GoethemPacelle bestudeerde de eigenschappen van overtuigende mensen. Zij laat zien hoe je de eigenschappen kunt inzetten om te overtuigen.
Philip WalkateCabaretier Philip Walkate geeft veel tips en tools waarmee je nog effectiever kunt overtuigen. Je ontdekt hoe je iedereen mee krijgt.

Presteren

Marc LammersDe hockeydames van deze topcoach wonnen goud op de Olympische Spelen. Marc laat zien hoe je het uiterste uit jezelf en uit je team kunt halen. Wat kun je leren van topsporters?

Psychologie

Damiaan DenysDamiaan Denys is psychiater en filosoof. Hij spreekt over angst, controle, vrijheid, zekerheid, hersenstimulatie en geluk.
Erik ScherderErik Scherder geeft inzicht in de werking van ons brein. Wat moeten we doen om onze hersenen fit te houden? Plus praktische tips om met werkdruk en stress om te gaan.
Margriet SitskoornMargriet Sitskoorn geeft inzicht in de werking van ons brein. Met de hulp van een paar deelnemers laat zij live een aantal experimenten zien.
Wouter de JongWouter schreef de succesvolle serie Mindgym boeken. Met aanstekelijk plezier vertelt hij over mentale fitheid . Daarbij doet hij direct een aantal oefeningen.

Trends

Richard van HooijdonkIn sneltreinvaart zet Richard veel innovaties en technologische ontwikkelingen op een rij.
Zakelijk evenement organiseren – tips

Het evenement dat niemand wil missen

Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt bij het organiseren van evenementen die niemand wil missen.

Aaaaha! organiseerde een serie masterclasses voor organisatoren en verzamelde hun beste tips.

Die tips zijn gebundeld in het boek ‘Het evenement dat niemand wil missen

Evenement organiseren – tips

werkvormen voor je evenement

Werkvormen

Evenement organiseren

Met deze werkvormen activeer je de deelnemers. De energie schiet omhoog en je bijeenkomst wordt effectiever.

Werkvormen
Uitnodiging tips

Uitnodiging

Evenement organiseren

Hoe kun je de genodigden overtuigen om jouw zakelijke evenement te bezoeken?

Uitnodiging
Natraject en verslaglegging - evenement organiseren

Verslag

Evenement organiseren

Onze tips voor een goed verslag. Hoe vergroot je je bereik én hoe houd je iedereen aangehaakt?

Verslag
Tip!

Brainstorm online

We denken graag met je mee!
In een vrijblijvende, gratis brainstorm (videocall) helpen we je direct aan een aantal concrete ideeën.

Plan een online brainstorm

Het evenement dat niemand wil missen

Leestip! ‘Het evenement dat niemand wil missen – hoe organiseer je dat?’
Veel praktische inzichten en tips, waar je direct mee aan de slag kunt.

Bestel het boek