Case
*****

Elke twee maanden maken we een online talkshow over de aardgasvrije opgave (Programma Aardgasvrije Wijken). Alle betrokken partijen leren van elkaar aan de hand van praktijk-voorbeelden. De online deelnemers sturen vragen en tips in, die direct door de experts worden besproken. De talkshow wordt goed bekeken binnen de doelgroep (zo’n 300 deelnemers per aflevering). Er is veel interactie op de chat – vragen aan de experts en delen van best practices. Inmiddels zijn we gestart met een aanvullende serie specifiek over communicatie rond de aardgasvrije opgave.

Drea van Ark - Programma Aardgasvrije WijkenBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

De Nederlandse overheid ondersteunt ondernemers bij het zakendoen over de grens. Aaaaha! produceerde de eerste online editie van de China Business Week. In twaalf talkshows verkenden we de kansen per sector, van Agritech tot Waterstof. Ondernemers, economen en sinologen presenteerden kansen en valkuilen. Minister Kaag deelde haar visie op zakendoen in China. Aaaaha! verzorgde de studio- en uitzendtechniek, redactie-werkzaamheden, de presentator en dacht mee over het format. Voor Buitenlandse Zaken maakte Aaaaha! ondermeer een vergelijkbaar programma over kansen in de Golfregio en over Offshore Wind in Frankrijk en Ierland.

Femke Meindersma - RVO - Buitenlandse ZakenBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

Direct bij de start van de coronacrisis startte ABB met een langlopende serie webinars voor installateurs. Per aflevering wordt een ander onderwerp uitgediept, product-experts van ABB worden geïnterviewd en beantwoorden vragen van deelnemers. De concrete onderwerpen, bijvoorbeeld hoe sluit ik zonnepanelen aan op de groepenkast, zorgen voor een hoge opkomst en een hoge waardering.

Michael Lutje Wooldrik - ABBBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

Teijin Aramid is een wereldspeler in de productie van aramide, een hoogwaardige kunststof. Zodra de coronacrisis uitbrak startte deze multinational met een langlopende serie webinars. In een goed geproduceerde Nieuwsshow worden de medewerkers over de hele wereld geïnformeerd over alle lopende projecten en ontwikkelingen. Filmpjes en interactie zorgen voor een dynamisch en goed gewaardeerd programma. Inmiddels worden ook webinars voor klanten en prospects gemaakt. Aaaaha! denkt mee over de invulling van het programma en verzorgt de presentator.

Serina Maalderink - Teijin AramidBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

In Zuid-Holland komt er een warmtetransportnet om restwarmte uit de Rotterdamse haven tot in Den Haag te brengen. In een interactieve talkshow konden alle belangstellenden direct hun vraag stellen aan de betrokken top-bestuurders. Aaaaha! verzorgde de uitzending vanaf locatie inclusief het complete voortraject.

Caroline Molenaar - RVO - Economische Zaken en KlimaatBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen onderscheidt de allerbeste Profielwerkstukken met de KNAW Onderwijsprijzen. Vanwege de corona-maatregelen vond de feestelijke award-ceremonie ditmaal online plaats. Aaaaha! dacht mee over de samenstelling van het programma, maakte de eindmontages van de filmpjes en zorgde voor het script en de presentator.

Jolanda Pel - Koninklijke Nederlandse Akademie van WetenschappenBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
****

"Met dank aan het team van Aaaaha! is er een prachtig, interactief webinar over de energieprestatie van gebouwen neergezet. Aaaaha! heeft een goed format ontwikkeld waardoor ruim 1000 deelnemers ruim 1,5 uur van begin tot einde 'bij de les' zijn gehouden. Ze denken mee, zijn flexibel en hebben veel creativiteit in huis." Voor NEN produceerde Aaaaha! ook online evenementen over elektrotechniek en over Business Continuity Management - hoe reageerden NS, Prorail, Signify, Philips en Ahold Delhaize op de coronacrisis?

Laurens de Jongh - NENBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
****

Op de Klimaatdag verkenden we de voortgang op de verschillende thema's van het Klimaatakkoord. Vanuit De Fabrique in Maarssen werden veertien thema-programma's uitgezonden vanuit vier studio-sets. Vanwege de corona-maatregelen mochten de sprekers niet naar de locatie komen. Aaaaha! dacht mee over het format en verzorgde redactie-werkzaamheden en drie talkshow-presentatoren.

Miranda Tukker - RVO - SERBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

Jaarlijks organiseert Rotterdam het Red Carpet Diner. Met dit netwerk-evenement verwelkomt de burgemeester de internationale bedrijven die zich hebben gevestigd in de stad. Zij worden actief in contact gebracht met de finefleur van het lokale bedrijfsleven. Vanwege de corona-maatregelen werd het evenement ditmaal online georganiseerd in de vorm van een tv-achtige talkshow vanuit Ahoy. Een omvangrijk, internationaal publiek maakte kennis met de innovatieve oplossingen van de nieuwkomers. Aaaaha! dacht mee over het concept en verzorgde de redactie en presentator.

Sharon Mullen - Rotterdam PartnersBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

De Gouden Giraffe Event Awards zijn de Oscar’s van de evenementenwereld. Aaaaha! stelde samen met Buro van Oranje het programma samen, dat moest vooral niet te lang duren maar wel verrassend zijn en recht doen aan de winnende cases. Het resulteerde in een avond met een gouden randje in het Beatrix Theater. De gasten werden ontvangen door joelende figuranten; Erik Peekel presenteerde een strak programma; de Tiny Little Big Band zorgde voor een sfeervolle muzikale omlijsting; zo’n 40 theaterstudenten zaten verspreid door de zaal, zij zetten opeens hun lofzang in op het evenementenvak; mentalist Jan-Reinder vertoonde zijn brein-experiment en muzikaal trio de Flamingo’s zorgde ervoor dat de nazit nog lang erg gezellig bleef.

Robin van Leeuwen - Gouden Giraffe Event AwardsBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

Onze acteur brengt de mascotte Ballie tot leven, hij gaat met het publiek op de foto en hij is te zien langs het Center Court terwijl hij het publiek laat klappen en laat lachen. Het ABN AMRO World Tennis Tournament koos bewust voor het inzetten van een professionele acteur, na twee edities is Ballie geliefd bij het publiek. In de aanloop naar het toernooi is hij ook te zien in on-line campagnes voor jongeren en bij de loting van de spelers. Dezelfde acteur brengt inmiddels ook Scoop tot leven, dat is de mascotte van ABN AMRO bij de Euro Hockey League.

Patrick Heerinckx - Rotterdam AhoyBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

'Jaarlijks wordt er voor een groot internationaal bedrijf een directeursmeeting georganiseerd. Dit jaar werd ik gevraagd om het in Amsterdam te organiseren. Deze groep gasten is nogal wat gewend, dus mijn taak was verrassend en origineel entertainment te verzorgen. In het Waldorf Astoria werden de gasten verwelkomd door een acteur als Rembrandt van Rijn. Als hoogtepunt van de avond kwam de Nachtwacht tot leven. Op de avond heeft het gezelschap er echt van genoten, ze werden echt verrast en kunnen terugblikken op een unieke beleving.'

Machteld de Gier - MdeG EventsBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

NWO en ZonMW raadpleegde zo'n 350 wetenschappers in de Polar-zaal van de Jaarbeurs. In een interactief programma kon men aandachtspunten meegeven over Plan S, dat alle wetenschappelijk onderzoek publiek beschikbaar wil maken (Open Access). In de voorbereidende sessies kwamen we tot een goed programma met korte bijdragen van de belangrijkste partijen in de wetenschapswereld plus verschillende interactieve rondes waarin de deelnemers hun feedback op het plan konden geven (ook digitaal).

Olivier Morot - NWO - Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk OnderzoekBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

Snappet wilde opvallen op de beurs NOT. Zij bieden een onderwijsplatform dat elk kind uitdaagt om zich optimaal te ontwikkelen. Op de beursvloer hebben we de leukste klas van Nederland gebouwd. Zo'n duizend beursbezoekers lieten zich informeren en uitdagen in een interactief programma, waarmee zij direct ook prijzen konden winnen. Bovendien werden de deelnemers verrast door een aantal verrassende brein-experimenten. Draadloze headsets zorgden ervoor dat iedereen het programma goed kon volgen. Snappet verzamelde direct ook de contactgegevens van de deelnemers.

Anselma van den Berg - SnappetBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

Groenhuysen biedt wonen met zorg in de regio Roosendaal. Binnenkort wordt de nieuwe bedrijfskleding verstrekt, maar eerst konden alle medewerkers daarover meedenken tijdens het Groenhuysen modespektakel. Wij faciliteerden een vlot en verbindend programma, dat direct veel bruikbare inzichten opleverde. Het belangrijkste resultaat is dat iedereen zich betrokken voelt bij de identiteit van Groenhuysen en bij de nieuwe kledinglijn.

Elvira Vlamings - GroenhuysenBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

'Wij wilden al onze medewerkers kennis laten maken met onze Klantvoordeel propositie. Aaaaha! bedacht samen met ons een interne actie rond de campagne-slogan 'Wie combineert, verdient meer!' Aaaaha! zorgde ook voor de uitvoer op onze drie locaties. Hippe signjugglers verrasten alle collega's op de werkvloer, zij introduceerden de actie. In de aula kon je een ijsje halen, door te combineren kon je extra's verdienen: Wie alleen kwam kreeg één bolletje, wie met zijn tweeën kwam kreeg twee bolletjes en met zijn drieën kreeg je er verse aardbeien en slagroom bij. Er werd zeer positief op deze actie gereageerd.'

Arjan Merkelijn - T-MobileBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

'Wij organiseerden een sprankelend en inhoudelijk programma voor al onze communicatie-professionals die werkzaam zijn op onze verschillende locaties en instituten. Het doel was om elkaar beter te leren kennen en het gevoel van verbondenheid te vergroten. Aaaaha! ontwikkelde met ons een programma met inhoud en met groepsopdrachten waarbij samenwerken en samen lachen voorop staat. Het was een heel geslaagde dag, waar iedereen met een grote glimlach op terugkijkt. Wij hadden al eerder ervaring opgedaan met Aaaaha! Zij voelen goed aan wat we willen en denken goed mee over de opzet van het programma.'

Astrid van der Stroom - NWO - Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk OnderzoekBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

'Wij hebben alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de organisatie. Het directieteam bepaalde vooraf kernwaarden en de medewerkers bedachten hoe zij daar zelf aan kunnen bijdragen. Aaaaha! heeft ons geholpen met de bijeenkomsten en de werkvormen. In vijf rondes gingen onze medewerkers met elkaar in gesprek in kleine groepjes. In iedere ronde wisselden de groepjes naar een volgende tafel en een volgende kernwaarde. Aan één van de tafels werd bijvoorbeeld besproken wat je zelf kunt veranderen om klantgerichter te werken, aan een andere tafel ging het over samenwerken. Alle oplossingen kregen een plek op het tafelkleed, op die manier konden volgende groepen er op verder bouwen. Aan elke tafel zat een directielid als gespreksleider. Een illustrator vertaalde de oplossingen ter plekke in tekeningen, dat gaf een nog helderder beeld. Vooraf werd een filmpje gemaakt waarin collega’s uit de organisatie per kernwaarde vertellen waarom zij die belangrijk vinden. Dat filmpje werd aan de start van de bijeenkomst vertoond. Na afloop heeft het management ervoor gezorgd dat zoveel mogelijk actiepunten uit de sessies zijn gerealiseerd. De eenvoudige opzet had een groots effect. Medewerkers voelen zich betrokken en er zijn veel zinvolle verbeteringen doorgevoerd.'

Jolanda van der Stel - BOALBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Case
*****

‘Met ons symposium voor klanten en prospects introduceerden wij een nieuwe manier om naar financieel risico te kijken. Aaaaha! heeft een sterke bijdrage geleverd aan ons programma. Maurits en Erik hebben meegedacht over de juiste sprekers, zij kennen veel van de allerbeste sprekers. Ook zorgden zij voor een verrassende opbouw van het programma met muziek, filmpjes en interactie. Na de eerste keynote gingen de deelnemers met elkaar in gesprek, dat stimuleerde het denkproces. Dankzij de hele opzet bleef de energie heel hoog. Bij vertrek zeiden al onze gasten ‘Vandaag heb ik wel echt iets nieuws geleerd!’’

Mark Willemse - CardanoBekijk alle reviews op
MeetingReview.com
Tip!

Brainstorm online

We denken graag met je mee! Plan nu een online brainstorm (videoconference), zonder enige verplichting.

Plan een afspraak

Tip!

Leestip! ‘Het evenement dat niemand wil missen – hoe organiseer je dat?’
Veel praktische inzichten en tips, waar je direct mee aan de slag kunt.

Bestel het boek